Aktyvios pramogos · Ekstremalios pramogos

Skrydis ultra lengvuoju lėktuvu #37

Paskraidyti sugalvojau, kaip tik tuo metu, kai per žinias skambėjo istorija apie senyvo amžiaus pilotą, kuris žemyn galva sugebėjo apversti savo lėktuvą. Veiksmas vyko tame pačiame Paluknio aerodrome iš kurio turėjau skristi, taigi cituojant R. Juknevičienę “minčių kilo įvairių”. Kalbant apie pavojus, vertėtų išskirti keletą niuansų. Pirmasis- lėktuvai Lietuvos aerodromuose yra eksperimentiniai, tai reiškia, kad jiems taikomi daug mažesni reikalavimai techniniai apžiūrai. Antrasis- transporto priemonė, kuria aš skridau turėjo tik vieną variklį, todėl jam sustojus atsarginio varianto nebebūtų. Tiesa, pilotas patikino, kad įmanoma nusileisti net varikliui išsijungus. Beliko patikėti.

IMG_2881

Tai tiek teorinių gąsdinimų. Realybėje viskas vyko labai sklandžiai ir smagiai. Su lėktuvo pilotu įsitaisėme vienoje eilėje, gavau ausines, kad galėtume susišnekėti ir nespėjau nei sumirksėti, kaip įjungę visą variklio galią staigiai įsibėgėjome ir pakilome į dangų. Abu turėjome po vairalazdę, todėl planas buvo, kad esant tinkamoms aplinkybėms ir aš gausiu galimybę pavairuoti.

IMG_2903

Mūsų kelionė turėjo trukti apie 30 min. Ketinome nuskristi iki Trakų ir grįžti atgal. Lėktuvo spidometras rodė apie 170km/h. Skriejant mašina tokiu greičiu kelias jau pradėtų siaurėti, o danguje visiškai neatrodė, kad būtume labai greiti. Kartais vėjo gūsiai mus pakratydavo, tuomet prisimindavau, kad ne namuose ant sofkutės sėdžiu..

Su pilnu kuro baku tokia transporto priemonė gali nukeliauti apie 1500 km, bet mūsų orlaivio vadas pasakojo, kad retai kas tokius atstumus skrenda. Dažniausiai išsiruošus į ilgesnę kelionę yra stojama tarpiniuose aerodromuose, išgeriama kavos, atsipučiama.

Kai pasiekėme Trakus padarėme garbės ratą aplink pilį, sparnais pamojavome vasaros saule besimėgaujantiems poilsiautojams ir apsisukome Paluknio aerodromo link. Vaizdai pro langą gniaužė kvapą.

IMG_2914

Skrendant atgal išaušo mano šlovės valanda- gavau progą pavairuoti mūsų orlaivį. Valdyti lėktuvą nėra labai paprasta, nes vairalazdę sukioji ne tik į kairę-dešinę, reikia galvoti ir apie judėjimą aukštyn-žemyn. Taip pat visą laiką privalai stebėti greitį bei aukštį. Neturint patirties apie viską galvoti tuo pačiu metu yra pakankamai sudėtinga. Gavau patarimą, kad reikia transporto priemonei parodyti, kas čia tikras bosas. Stengiausi kiek galėjau, bet jaučiau, kad visiškai uždominuoti nepavyko.

Pilotas minėjo, kad norint pačiam savarankiškai skraidyti reikia praeiti 26 valandų mokymosi kursą, kas nėra labai pigus malonumas, ir tuomet galima laikyti egzaminus. O jeigu išsilaikęs teises norėtum įsigyti asmeninį lėktuvėlį tektų pakloti 60 000 eurų (bent jau tiek kainavo tas, kuriuo mes skridome).

Nusileidimas buvo pats sudėtingiausias skrydžio etapas, nes reikėjo stipriai sumažinti greitį ir saugotis mano jau minėtų vėjo gūsių. Šį manevrą patikėjau gerokai labiau patyrusiam mūsų nedidelės įgulos nariui ir saugiai, be didesnių nuotykių pasiekėme žemę. 75 eurų investiciją laikau visiškai atsipirkusia, potyriai buvo verti kiekvieno išleisto cento. Beje, galima rinktis ir pigesnį pramogos variantą- už 45€ skrendama 10 minučių, taigi džiaugsmas būna gerokai trumpesnis.

Įvertinimas: 5/5
Kaina: 75 Eur
Adresas: Trakų r. sav. Paluknio k.
Paslaugos teikėjas: Paluknio aerodromas
Apsilankymo data: 2017.07.08

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s