Ekskursijos · Netradiciniai projektai

Ekskursija Prezidentūroje #30

Kadangi apsilankymas Seime paliko labai gerą įspūdį į Prezidentūrą taip pat dėjau nemažai vilčių. Ekskursijos organizuojamos ketvirtadieniais ir penktadieniais, iš anksto užsiregistravus. Pavieniai lankytojai būna prijungiami prie kokios nors didesnės grupės. Taip nutiko ir man- prisišliejau prie Užsienio reikalų ministerijos darbuotojų kompanijos.

Užeiti reikia pro pagrindinio pastato šonines duris nuo Daukanto aikštės pusės, jaučiausi beveik, kaip eidamas asmeninės audiencijos pas Dalią. Su savimi būtina turėti asmens dokumentą. Praeinant apsaugos patikrą reikėjo užeiti į tokį skafandrą, beveik, kaip iš filmų apie kosminius laivus.

Rūbininkė davė vienkartinius kojų apavus, kad neišpurvintume Prezidentūros raudonų kilimų, ir visi formalumai buvo baigti.

Mūsų laukė labai charizmatiškas ir entuziastingai nusiteikęs gidas Vygantas. Kažkodėl man prieš akis prabėgo “House of cards” serialo siužetas, turbūt ir mūsų “Baltieji rūmai” slepia ne vieną intriguojančią paslaptį. Vygantas mus paragino atsipalaiduoti ir neįsitempti, buvo juokinga. Vėliau ekskursijos metu šį raginimą girdėjau dar penkiolika kartų, tuomet juokinga buvo vis mažiau. Beje, čia pat laukė ir nemaloni staigmena- fotografuoti ekskursijos metu yra draudžiama ir yra tik viena vieta Baltojoje salėje, kur turistams galima pasidaryti legalią nuotrauką. Slaptų kadrų nufotografuoti taip pat negalėjau, viso pasivaikščiojimo po Prezidentūrą metu mus lydėjo ir akylai stebėjo apsaugos darbuotojas. Pagalvojau, kad jam tai tikrai yra įdomu šimtąjį kartą klausytis gido pasakojimų.

Žingsniuodami ilgu koridoriumi peržvelgėme ant sienų kabančias Dalios nuotraukas, pasišnekėjome apie Valstybės vadovo pareigybę. Paaiškėjo, kad Prezidentūros kanceliarijoje dirba apie trisdešimt darbuotojų. Vasarai atėjus jie, kaip ir visi žmonės, turi teisę į atostogas, tuo tarpu Prezidentui Lietuvos konstitucija atostogų nenumato. Valdas Adamkus sugebėdavo kiekvieną žiemą susiorganizuoti išvyką į Meksiką, o Dalia Grybauskaitė įstatymo raidės laikosi griežtai ir atostogauti neina.

Tame pačiame koridoriuje turėjome galimybę pasigrožėti dovanomis, kurias Prezidentė yra gavusi iš užsienio valstybių vadovų, jos liks Lietuvai. Taip pat apžiūrėjome Grybauskaitės apdovanojimus, kuriuos baigusi kadenciją Prezidentė galės pasiimti sau.

Prezidentūroje yra net šimtas skirtingų patalpų, dalis jų skirta reprezentacijai, dalyje sėdi Prezidentūros klerkai, o yra ir tokių, kurios nepanaudotos. Vienoje iš salių prisėdome ilgesniam laikui, gidas mums plačiau papasakojo rūmų istoriją, o ji tikrai labai spalvinga! Buvo laikai, kai čia vykdavo net šokių vakarai.

Vėliau keliavome į antrąjį rūmų aukštą, kur galėjome apžiūrėti ne tik paprastų darbuotojų, tačiau ir pačios Prezidentės darbo vietą. Pasėdėti Grybauskaitės kėdėje nepavyko, nes kabinetas buvo aptvertas apsaugine tvorele ir į vidų smalsuoliams užeiti nebuvo leista. Antrajame aukšte taip pat yra įvairios, spalvų vardais pavadintos, reprezentacinės salės- Žalioji, Mėlynoji. O taip pat Baltoji, kurioje vienintelėje buvo leista oficialiai padaryti nuotrauką.

Mūsų gidas labai daug pasakojo apie Prezidentūroje esančius meno kūrinius, dekorą, baldus. Buvo akivaizdu, kad jam ši tema yra labai artima ir galėtų savaitę apie tai kalbėti. Aš tikėjausi daugiau sužinoti vidinių istorijų, įdomių nutikimų iš prezidentų gyvenimo, kažkokių asmeniškesnių, pikantiškesnių detalių. Deja šioje vietoje smalsumas buvo labai mažai patenkintas. Kaip supratau iš užuominų, ir pati Prezidentė yra išreiškusi pageidavimą, kad apie ją, kaip asmenį, būtų pasakojame, kuo mažiau.

Ekskursijos pabaigoje sužinojau ir ką reiškia žodis “Prezidentas”, tai yra- “priešais sėdintis”. Mūsų pasivaikščiojimas rūmų menėmis ir koridoriais turėjo užtrukti valandą laiko, bet Vygantas kiek užsipasakojo apie gobelenus, taigi Prezidentūroje praleidome beveik dvi valandas.

Įvertinimas: 3/5
Kaina: 0  Eur.
Adresas: S. Daukanto a. 3, Vilnius
Paslaugos teikėjas: LRP
Apsilankymo data: 2017.06.30

2 komentarai “Ekskursija Prezidentūroje #30

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )