Ekskursijos · Netradiciniai projektai

Ekskursija Seime #19

Aplankyti Lietuvos Respublikos Seimą visiškai nemokamai gali bet kuris pilietis. Reikia užsiregistruoti telefonu, paskiriama apsilankymo data, laikas ir visi formalumai baigti (atvykstant būtina su savimi turėti asmens dokumentą). Pavienius lankytojus dažniausiai priskiria prie didesnių grupių. Taip nutiko ir man, ekskursijai Seime buvau prijungtas prie Utenos rajono bendruomenės, kurie atkeliavo susipažinti su parlamento darbu, bei susitikti su savo išrinktu Seimo nariu.

Didelio datų pasirinkimo savo apsilankymui neturėjau, nes būtinai norėjau sudalyvauti tuomet, kai vyksta posėdis. Vaikščioti po tuščius pastatus būtų mažiau įdomu. Pirmadieniais Seimo nariai susitinka su rinkėjai, trečiadieniais, penktadieniais darbuojasi komitetuose, o antradieniais ir ketvirtadieniais vyksta posėdžiai (būtent šios dienos mane domino). Registruojanti mergina įspėjo, kad jeigu jungsiuosi prie uteniškių grupės, būtinai turėsiu dalyvauti ir susitikime su jų Seimo nariu (nes vieno blaškytis po parlamentą niekas nepaleis). Man tai jokių problemų nesukėlė, dvigubas įdomumas! Dar perklausiau, galbūt tas Seimo narys bus Petras Gražulis, su juo labiausiai norėjau susitikti, deja buvo ne Petras.

Įėjimas buvo per Antruosius Seimo rūmus, prieš patekdami į vidų visi turėjome praeiti apsaugos patikrą. Tetulės iš Utenos rajono tų metalo skenuoklių nelabai buvo matę, tad procedūra šiek tiek užsitęsė, bet galiausiai visi sėkmingai patekome į vidų. Ten mūsų jau laukė ekskursijos gidė ir didelę šypseną, bei rankos paspaudimą paruošęs Seimo narys Edmundas Pupinis. Apie jį išgirdau pirmą kartą gyvenime, tačiau, kadangi gražiai mus pasitiko ir priėmė, nuo šiol minėsiu geru žodžiu.

Uteniškiai į svečius atvyko ne tuščiomis ir ponui Pupiniui įteikė didelę puokštę gėlių!

Seimo narys pasiteisino, kad su mumis visą laiką būti negalės, nes jo laukia balsavimas, tačiau pažadėjo vėliau prisijungti ir dar kolegų į susitikimą pasikviesti. Nelabai mums jo ir reikėjo, nes turėjome šaunią gidę, kuri pavedžiojo po rūmus, papasakojo apie pastato istoriją, Seimo narių darbo specifiką ir kasdienybę. Ekskursiją pradėjome spaudos konferencijų salėje. Beje žingsniuojant koridoriuje pastebėjau su apsauga nuskubančio Skvernelio skverną, sušmėžavo ir labai greitai pradingo, nespėjus nufotografuoti.

Vėliau keliavome į pagrindinę pramogą- Seimo posėdžių salę, kur iš balkono 15 minučių stebėjome tautos išrinktųjų darbą. Svarstomas buvo Lobizmo įstatymas, balsavimui užsiregistravo 106 seimūnai, likę 38 turbūt anksčiau laiko pradėjo savo vasaros atostogas.

Kiekvienas seimo narys salėje turi savo nuolatinę sėdėjome vietą, susėdę jie yra frakcijomis, taigi visą laiką būna draugų apsuptyje. Prieš balsavimą norintys gali pasisakyti, kad neužsiimtų didelėmis beletristikomis kiekvienas šnekantysis mato ekrane, kiek laiko kalbėti jam dar liko.

Petrui tas lobizmo įstatymas neatrodė labai įdomus, tad užsiiminėjo pašnekesiais su kolegomis. Beje, burbuliavimo garsas Seime turbūt yra didesnis, nei kokiame nors turguje, nes daugelis mieliau šnekučiuojasi su šalia sėdinčiais kaimynais, nei klausosi Seimo pirmininko ar kalbančiojo per mikrofoną kalbos.

Paposėdžiavę keliavome į senuosius, istorinius Seimo rūmus. Kurie laikui bėgant tapo nebetinkami parlamento darbui dėl šviesos trūkumo ir ventiliacijos problemų (taip sakė gidė). Gavome galimybę pasėdėti pirmų nepriklausomos Lietuvos Seimo narių kėdėse (aš išsirinkau Bronislovo Lubio).

Taip pat visi skubėjo pasidaryti nuotraukų išskirtinėje aplinkoje.

Pabaigai, po pažintinės dalies mūsų laukė pramoginė, tai yra susitikimas su minėtu Seimo nariu ir vaišės (sausainiai, arbata).

Ponas Pupinis atsakė į bendruomenės nariams rūpimus klausimus (daugelis jų buvo labai specifiniai, tad papilstė iš tuščio į kiaurą ir tiek), bet ilgai kalbomis mūsų nevargino. Vėliau nepasididžiavo, nepademonstravo arogancijos ir pabendrauti su Utenos rajono gyventojais atvyko pats konservatorių pirmininkas Gabrielius Landsbergis. Pasidalino tų dienos aktualijomis, pasiguodė, kokia nelengva opozicijos dalia, buvo įdomu. Dar turėjo ateiti ir Žygimantas Povilionis, nors uteniškiai nelabai daug apie jį buvo girdėję, tačiau visi mandagiai sėdėjome ir laukėme. Deja taip ir nesulaukėm, Žygimantas kažkur prapuolė, dar Pupinis pajuokavo “kad turbūt nenori prezidentu tapti”.

Ekskursija su visais posėdžiavimais ir susitikimais užtruko daugiau nei dvi valandas. Laikas visai neprailgo, buvo labai įdomi patirtis. Rekomenduoju!

Įvertinimas: 5/5
Kaina: 0 Eur
Adresas: Gedimino pr. 53, Vilnius
Paslaugos teikėjas: Lietuvos Respublikos Seimas
Apsilankymo data: 2017.06.20

Vienas komentaras “Ekskursija Seime #19

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )