Aktyvios pramogos · Ekstremalios pramogos

Skrydis sklandytuvu #16

Paskraidyti sklandytuvu negali bet kurią savaitės dieną, oro sąlygos labai stipriai įtakoja šios transporto priemonės eksploatavimą. Todėl pasitaikius šiltam ir nevėjuotam sekmadieniui skubėjau į Paluknio aerodromą (30 km atstumas nuo Vilniaus) išbandyti sklandymo pramogą.

IMG_1944

Klientai gali rinktis iš dviejų variantų. Ekonomiškasis kainuoja 45 Eur, sklandytuvas yra specialiu autoišvilkiku pakeliamas į 300 metrų aukštį ir maždaug per 5 minutes nusileidžiama žemyn. Prabangesnio pasirinkimo kaina yra 90 Eur, tuomet sklandytuvą į 800 metrų aukštį pakelia lėktuvas ir skrydžio trukmė būna 20-30 minučių. 30 man pasirodė, kad yra geriau nei 5, todėl investavau 90 pinigų į ilgiau trunkantį malonumą.

Sklandytuvo pilotas sėdi priekyje, o keleivis, kuris beje taip pat turi valdymo svirtis, įsitaiso gale. Papildomam saugumui gavau ir parašiutą, nors pažadėjo, kad jo naudoti man neprireiks, bet bent jau sėdėti bus minkščiau. Dar pasiteiravau ar visada nusileidžiama atgal į aerodromą, atsakė, kad dažniausiai taip, bet “pasitaiko visko”.

IMG_1950-2

Buvau įspėtas, kad pakilimas bus pati baisiausia skrydžio vieta. Šiek tiek pakratė, kol lėktuvas vilko mus per aerodromo žolę, tačiau ypatingai manęs neišgąsdino. Apsukę keletą ratų pakilome į reikiamą aukštį ir atsikabinome. Nuo tos akimirkos beliko pasikliauti tik oro srovėmis. Sklandytuvas kyla į viršų, kai yra pagaunama tinkama oro srovė ir pradeda leistis žemyn, jeigu ta srovė paleidžiama. Dažniausiai geros sąlygos būna po debesimis, todėl tik pagavę reikiamą gūsį mes vis sukome ratus ir kilome į viršų. Orai pasitaikė fantastiški, kilome dažniau nei leidomės (buvome atsidūrę net 1,4 km aukštyje). Skrydis, vietoje planuotų 20-30 min., užtruko visą valandą. Gavau ir pats galimybę pavaldyti sklandytuvą, turiu pripažinti, kad mašiną vairuoti yra gerokai lengviau.

Pilotas pagavęs azartą man pademonstravo ir šiek tiek akrobatikos elementų, net neįsivaizdavau, kad sklandytuvai gali tokius triukus daryti.

Būnant jau ore pastebėjau, kad sklandytuvo stiklas (tiksliau plastikas) turi įtrūkimą, bet didesnių problemų jis mums nesukėlė.

IMG_1967

Prieš skrydį buvau perklaustas ar galiu skaityti knygas, kai važiuoju mašina, nes dažnam keleiviui sklandytuve pasidaro bloga. Kažkuriuo momentu mums besukant ratus pajaučiau, kad po truputį mane pradeda mušti šaltas prakaitas, teko paprašyti piloto sumažinti sukinėjimųsi skaičių. Pradėjome daugiau skraidyti tiesiai ir didesnių bėdų išvengiau. Instruktorius minėjo, kad net jam pačiam prasidėjus naujam sezonui būna problemų, tačiau laikui bėgant priprantama, yra ir specialios tabletės nuo pykinimo. Beje, jeigu sklandymas užsitęsia ilgiau galima ir neblogai įdegti, todėl kepurė skrendant yra labai rekomenduotina.

Praėjus maždaug valandai nuo mūsų skrydžio pradžios gavome nurodymą iš dispečerių, kad jau turime leistis, nes trukdysime tuo metų varžybose dalyvavusiems sportininkams. Nusileidome saugiai ir patogiai ten pat iš kur ir pakilome. Aš išlipau visas išsišiepęs ir laimingas, o mano instruktorius skubėjo ruoštis naujam skrydžiui. Susidariau įspūdį, kad sklandymo narkotikas įtraukia labai stipriai. Dabar jau suprantu kodėl.

Įvertinimas: 4/5
Kaina: 90 Eur
Adresas: Trakų r. sav. Paluknio k.
Paslaugos teikėjas: Paluknio aerodromas
Apsilankymo data: 2017.06.18

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

w

Connecting to %s